Oto kolejny list #ZawszeNaCzasie, który otrzymaliśmy na [email protected]. Tym razem napisała do nas Internautka, której nie podoba się obcinanie drzew na osiedlu Piastowskim.
INTERNAUTKA PISZE:
- Po raz kolejny piszę do Państwa w sprawie niepotrzebnego okaleczania drzew na terenie pod zarządem KSM na osiedlu Piastowskim. Wiele z nich jest już i tak praktycznie zniszczonych coroczną "pielęgnacją", ale w tym roku po raz kolejny obcinacie drzewa, które nikomu i w niczym nie zawadzają, co jest sprzeczne z ustawą o ochronie przyrody, która wyraźnie precyzuje, w jakich przypadkach można dokonywać cięć. Na całym osiedlu pozostało zaledwie kilka drzew, których korony są zdrowe i nigdy nie były obcinane - bo nie było i nie ma takiej potrzeby - a w tym roku widzę że one także zostały oznaczone do cięcia. To jest niezgodny z przepisami absurd! (Zgodnie z art. 82 ust. 1a ustawy z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U.Nr.151,poz.1220 z późn. zm.) zabiegi w obrębie korony drzewa na terenach zieleni lub zadrzewienia mogą obejmować wyłącznie: usuwanie gałęzi obumarłych, nadłamanych lub wchodzących w kolizję z obiektami budowlanymi lub urządzeniami technicznymi, kształtowanie korony drzewa, którego wiek nie przekracza 10 lat, utrzymywanie formowanego kształtu korony drzewa.
Żadna z tych przesłanek nie dotyczy większości z oznaczonych do cięcia drzew. Na żadnym innym osiedlu drzewa nie są obiektem tak zajadłego niszczenia jak na Piastowskim. Kto i dlaczego ma interes w tym, by żadne drzewo nie pozostało zdrowe? Czy wszystkie mają wyglądać tak jak te których zdjęcia załączam jako przykład "pielęgnacji" wg KSM?
Proszę o interwencję w tej sprawie, bo za chwilę hasło "ZIELONY INOWROCŁAW" będzie brzmiało jak ponury żart...
[ZT]18685[/ZT]
ma Pani rację to to wyprawiają w Inowrocławiu to hańba ale nasz gospodarz nigdy na to nie reagował
pytanie brzmi: kto ma w tym interes?
Prośba do redakcji, aby powyższy apel przesłać do instytucji wojewódzkich/krajowych, które mogłyby powstrzymać zgodnie z prawem niszczenie drzew w Inowrocławiu. Dołączam się do apelu internautki, od lat trwa ten proceder, nie tylko na wspomnianym osiedlu, ale w pozostałych częściach miasta. Zielony Inowrocław już brzmi niewiarygodnie. W Parku Solankowym oznaczono niedawno kilkadziesiąt drzew do usunięcia.
Swoim komentarzem pokazałeś nic, tylko ... swoją impotencję umysłową... coś tam drgnęło ale nie tak jak powinno. Starczyło tylko na napisanie tego komentarza...?? Zrób ludzią pożytek i zabetonuj się.
Nowy- ty masz w głowie rozum czy siano? Uważasz, że to są odpowiednio przycięte drzewa? I że zrobił to ktoś kto się zna? Życzę Ci, by operował cię kiedyś chirurg z takimi samy.i "umiejętnościami".
zzarturzz12:03, 22.01.2021
ma Pani rację to to wyprawiają w Inowrocławiu to hańba ale nasz gospodarz nigdy na to nie reagował
Użytkownik12:05, 22.01.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Ostra13:09, 22.01.2021
pytanie brzmi: kto ma w tym interes?
franek13:41, 22.01.2021
A co mnie obchodza jakies drzewa mieszkaja w nich jakies mrowki albo inne zwierzeta co utrudniaja zycie wlaza do mieszkan i nawet butow nie zdejmuja
Bushcrafter15:20, 22.01.2021
Swoim komentarzem pokazałeś nic, tylko ... swoją impotencję umysłową... coś tam drgnęło ale nie tak jak powinno. Starczyło tylko na napisanie tego komentarza...?? Zrób ludzią pożytek i zabetonuj się.
Internautka 14:47, 22.01.2021
Prośba do redakcji, aby powyższy apel przesłać do instytucji wojewódzkich/krajowych, które mogłyby powstrzymać zgodnie z prawem niszczenie drzew w Inowrocławiu. Dołączam się do apelu internautki, od lat trwa ten proceder, nie tylko na wspomnianym osiedlu, ale w pozostałych częściach miasta. Zielony Inowrocław już brzmi niewiarygodnie. W Parku Solankowym oznaczono niedawno kilkadziesiąt drzew do usunięcia.
Ostra15:51, 22.01.2021
Powiem tak: ja nawet rozumiem uzasadnioną wycinkę, ale nie mogę patrzeć na to BEZMYŚLNE i KARYGODNE cięcie drzew, zwłaszcza młodych! Co za idiota na to zezwala??
Bushcrafter15:28, 22.01.2021
Fakt, drzewa trzeba przycinać by nie rosły ku kórze, a nie na boki, ale nie tak "ostro". pierwsza hmmm ... szypułka musi zostać inaczej drzewo obumiera. Jest różnica jak sie obetnie palec a nadgarstek... I myślę ze to nie wina pana B. tylko tych co to robią, brak przeszkolenia ukrainców.. bo wiem, sam mieszkam na piascie i słysze. Przeszkolić i niech sobie robią, ale zgodnie z "naturą".
Aa17:37, 22.01.2021
Ale Pan B. jako gospodarz miasta może interweniować - mamy chyba ogrodnika miejskiego?
Nowy10:23, 24.01.2021
Emeryci nie maja co robic to siedza w oknach albo laza i wszystko im przeszkadza.Zajmijcie sie innymi sprawami a nie tylko gledzenie i donosy do SM i narzekanie stale.Sa wladze miasta i odpowiedni ludzie wiedza jak przycinac drzewa a nie fachowcy sie tu wielcy wypowiadaja co pewnie po swoich psach nie sprzataja jak narobia na trawe ekolodzy wielcy.
Jans16:27, 24.01.2021
Emeryci-ekolodzy? To właśnie oni pierwsi chcą wszystko ciąć. A to my młodzi poniesiemy konsekwancje niszczenia środowiska ciemna maso
Ron15:38, 01.02.2021
Jak nie lubisz drzew to kup bilet w jedną stronę na Sahare, a emerytów zostaw w spokoju
Mieszczka16:21, 24.01.2021
Nowy- ty masz w głowie rozum czy siano? Uważasz, że to są odpowiednio przycięte drzewa? I że zrobił to ktoś kto się zna? Życzę Ci, by operował cię kiedyś chirurg z takimi samy.i "umiejętnościami".
Nowy 17:35, 24.01.2021
Ty przytnij sobie leb swoj wlasny.
Nowy 17:34, 24.01.2021
Do Jans zamknij morde mlody lewaku przydalay ci sie zasadnicza sluzba wojskowa to wtedy bys zmadrzal
Jans 18:11, 24.01.2021
Nowy- tam cię uczyli cięcia drzew prawaku?;)
Ron15:36, 01.02.2021
Grzeczniej proszę się wyrażać , kobiecie nie przystoi tak bluźnić
Bebe11:19, 25.01.2021
Odnośnie Pani wpisu nie rozumiem dlaczego niszczą zdrowe drzewa.Ja troszkę dopisze ,dlaczego Nie przycinaja drzew na cmentarzu ,tam gałęzie łamią się jak zapałki ,zarządca oczywiście nic w tym kierunku nie działa...Tylko kasa się liczy nie masz to nie ma rozmowy tak jest na Ruinie...
Ostra11:56, 25.01.2021
Uważaj o co prosisz- bo jak zaczną ciąć, to zostaną takie same kikuty...bardzo wiele firm "specjalistycznych" to banda przypadkowych kolesi mających po prostu piły spalinowe i podnośniki. Nie znają się ani na swojej pracy, ani nawet nie rozróżniają gatunków drzew. Tacy ludzie pracują też w szeregach miejskich "ogrodników" : jeździ sobie pan w podnośniku i kaleczy drzewa to tu, to tam... ostatnio zupełnie bez sensu obcięto kilka młodych, zupełnie nieprzeszkadzających lip za kładką pakoską w stronę drogi do Pakości. W ten sposób za kilka lat w tym zapyziałym mieście żadne drzewo nie bądzie zdrowe.
znawca08:27, 26.01.2021
Błazenada pseudozielonych.
Za tok nie będzie śladu po tych przycinkach. Niech te marudy przestaną się strzyc i obcinać paznokcie.
Kiedy wreszcie tłuki zrozumiecie, że przycinki, choć czasem wyglądające nieciekawie, to oddech dla takiej rośliny.
Ostra09:00, 26.01.2021
Serio? nie będzie śladu? Te drzewa stają się chore i spróchniałe, i DOPIERO WTEDY STAJĄ SIĘ NIEBEZPIECZNE! Kiepski znawca z ciebie...
do ostrej14:28, 26.01.2021
Próchno to raczej w głowie masz
gościu09:24, 26.01.2021
Trochę przykre, że ktoś, kto pisze o tym, że coś jest niezgodne z przepisami, sam tych przepisów nie sprawdził. Powoduje to bagatelizowanie problemu i osoby, która o nim pisze.
Podany w liście artykuł 82 jest uchylony. Polecam natomiast sprawdzić art. 87a, w którym jest jasno napisane, że prace w obrębie korony nie mogą przekroczyć 30% korony która rozwinęła się w całym okresie rozwoju drzewa, chyba że mają na celu:
1) usunięcie gałęzi obumarłych lub nadłamanych;
2) utrzymywanie uformowanego kształtu korony drzewa;
3) wykonanie specjalistycznego zabiegu w celu przywróceniu statyki drzewa.
I teraz moje pytanie: dlaczego nikt nie weryfikuje przycinania drzew "na zapałkę" i nie nalicza za to kar? Każda ingerencja w koronę drzewa, obcinanie gałęzi i zostawianie ich niezabezpieczonych w końcu doprowadzi do tego że drzewo będzie chorować i próchnieć. Drzewo odbije, bo musi się jakoś "bronić" przed nadmiernym usuwaniem jego gałęzi. Musi jakoś zachować statykę. Co nie znaczy, że taka przycinka jest dla niego dobra.
Ostra09:45, 26.01.2021
Wreszcie merytoryczny głos w dyskusji, za który bardzo dziękuję :) Czekamy na głos odpowiedzialnych za te "arcydzieła" . Może redakcja zechce porozmawiać i z mieszkańcami, i z włodarzami?
Maj13:58, 28.01.2021
Może lepiej z instytucjami wojewódzkimi lub krajowymi, albo nagłośnić w prasie ogólnokrajowej.
Również dziękuję za ten głos.
Ostra09:50, 26.01.2021
I jeszcze jedno dla wszystkich, którzy wierzą w "profesjonalne" firmy: niedawno był w lokalnych ogłoszeniach nabór do pewnej znanej lokalnie firmy od zieleni. Wiecie, jaki był jedyny wymóg dla potencjalnych pracowników? siła fizyczna i brak nałogu alkoholowego. To wiele mówi, prawda?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ki24.info. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Radni PiS: Nie chcemy centrum integracji dla imigrantów
A może szanowni radni powiedzą głośno kto nawpuszczał najwięcej migrantów w ostatnich latach? I jeszcze kasę za to przytulał? Hipokryci... Jedyne co zapamiętałem z tego bełkotu, to ten wędrujący w II rzędzie mikrofon i bitwa pod Wiedniem. Szkoda, że o Grunwaldzie, Monte Cassino i bitwie pod Empikiem zapomnieli.
Danny
23:18, 2025-07-05
Radni PiS: Nie chcemy centrum integracji dla imigrantów
gdybyście ruszyli odwłoki za biurek to byście widzieli że imigranci już tu są wystarczy się przejść w okolice dworca pkp królówką czy rynkiem zwłaszcza popołudniu
niepokorny
19:51, 2025-07-05
Radni PiS: Nie chcemy centrum integracji dla imigrantów
Koledzy i koleżanki tych radnych nie tak dawno sami takie same centra otwierali z wielką pompą.Co się stało?.Panie i Panowie z *%#)!& .
Prawdziwy
18:08, 2025-07-05
Jak gminy mogą sobie radzić z odpadami tekstylnymi
Ministry coś sobie uchwalają, a potem niech się martwi gmina. Gdyby zaś postawić nowe pojemniki na szmaty, to oczywiście koszt dla mieszkańców wzrośnie. Czyli będzie tak: szmatę w foliowy worek i do normalnego pojemnika. I będzie to odpad plastik - szmata, czyli jak najbardziej do zwykłego pojemnika. Przypomina mi to kubeczki jednorazowe do kawy na stacjach benzynowych. Wygląda toto jak papier, ale jest na nim napis: zawiera plastik. Czyli buch do zmieszanych. Bez sensu!!!
Andwoj
16:44, 2025-07-05
1 0
Tak, masz 100% racji. To taki sam rodzaj przewrotności, jak Konfederacja i rozum.